HANDELSBETINGELSER

1. GENERELLE OPLYSNINGER

www.kærebørn.dk ejes af Kære Børn A/S, Ringstedvej 2, 4000 Roskilde (CVR-nr: 26441935) og drives af Kære Børn Odense A/S, Tagtækkervej 6, 5230 Odense M (CVR-nr.: 32764045), @: shop@kaereb.dk, telefonnummer: 25 94 21 44

Hvis du ikke modtager en ordrebekræftelse bedes du kontakte shop@kaereb.dk

Der tages forbehold for tastefejl på produkter og priser. Priser samt udvalg på webshoppen kan afvige fra butikkerne.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.kærebørn.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne.

2. KØB & BETALING

www.kærebørn.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.

For at handle på www.kærebørn.dk skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet.

Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Gennemfør betaling”. Herefter går din ordre videre til www.kærebørn.dk. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.

2.1 Betalingsmuligheder

Du har følgende betalingsmuligheder

  • Gavekort
  • Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • MobilePay

2.1.1 Gavekort:

Du kan foretage en hel eller delvis betaling af din ordre med brug af gavekort. Indtast nummeret på gavekortet i feltet ”Gavekort” i Kassen.

Er din ordre større end værdien af gavekortet, betales restbeløbet ved valg af enten kreditkort eller Mobilepay.

Der kan kun bruges 1 gavekort pr. ordre

2.1.2 Betalings- & Kreditkort

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort.

For at sikre mod kreditkortsvindel har de danske banker introduceret et ekstra sikkerhedscheck. Det betyder, at du kan blive bedt om at godkende dit køb med NemID/MitID. Det anbefales, at du anvender NemID/MitID appen. Du kan undgå dette ekstra check med MobilePay.

Ved mistanke om kortsvindel kan Kære Børn A/S kræve betaling via bankoverførsel.

2.1.3 MobilePay

Ved valg af MobilePay, indtastes eget mobilnr. i betalingsmodulet og godkendes efterfølgende i MobilePay app’en.

Med MobilePay er du beskyttet på samme måde, som når du betaler med kort.

3. FRAGT & LEVERING

3.1 Levering

Kære Børn er meget omhyggelig med alle former for bestilling, afsendelse og modtagelse af varer. Kære Børn ekspederer de bestillinger, som er godkendt af virksomheden og i den rækkefølge, som de ankommer i. Normalt sker leveringen inden for 1-3 hverdage efter bestillingen er indgået, og såfremt varen er på lager. Der kan dog forekomme ekstra transporttid til ikke-brofaste øer.

Varer sendes til hele Danmark, ekskl. Færøerne og Grønland.

3.2 Click & Collect:

Afhentning i din Kære Børn butik er altid gratis, og butikken vil kontakte dig direkte når din ordre er klar til afhentning.

3.3 GLS:

Varer sendes gratis med GLS ved køb over kr. 499,00. Der er også mulighed for at vælge omdeling til privat- eller erhvervsadresse. Følgende fragtpriser gælder:

– GLS pakkeshop: kr. 49,00 (ved køb på mindre end 499,-)

– GLS erhverv med omdeling: kr. 59,00

– GLS privat med omdeling: kr. 69,00

OBS: Hvis din pakke ikke afhentes indenfor 7 dage i den valgte GLS Pakkeshop eller der er oplyst forkert adresse, opkræves fragt for returleveringen.

3.4 Danske Fragtmænd:

Varer der er for store eller tunge til at blive sendt med GLS, sendes på palle med Danske Fragtmænd. Leveringen vil altid være til kantstenen, dvs. fragtmanden leverer ikke til fordøren.

Når din ordre skal ekspederes, vil vi kontakte dig for at aftale leveringsdag. Det er vigtigt, at der er en hjemme på adressen til at modtage forsendelsen og kvittere for modtagelsen. Fragtmanden leverer i hverdagene mellem kl. 8.00 og 16.00, dog vil langt de fleste få leveret inden kl. 13. Ønsker at du at blive ringet op af fragtmanden ca. ½ time før forventet ankomst, kan vi anmode om dette, og i langt de fleste tilfælde vil du høre fra chaufføren. Er du ikke hjemme på leveringstidspunktet forbeholder vi os retten til at opkræve fragt for genlevering.

Der pålægges altid et fragtgebyr på 400,- pr. palle. Den aktuelle leveringsmetode og fragtpris vil da fremgå af kurven.

3.5 Andet:

3.5.1 Forlænget leveringstid

Kan leveringen ikke gennemføres pga., at varerne ikke findes på lager eller hvis den bliver forsinket af andre årsager, giver vi dig besked herom hurtigst muligt.

Ved særlig store salgsdage, som f.eks. Udsalgsstart, Fødselsdag, Efterårssalg eller Black Friday, kan der forekomme forlænget leveringstid.

3.5.2 Transportskader:

Er emballagen eller varen mod forventning beskadiget ved modtagelse, bedes du informere os hurtigst muligt på shop@kaereb.dk og medsende et billede.

4. FORTRYDELSESRET, RETURNERING

4.1 Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

4.2 Returnering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du kan nemt oprette en fragtseddel for returnering her: https://return.shipmondo.com/kaere-boern-retur  .  Du vil blive opkrævet 39,- kr. for fragtsedlen.  Det er vigtigt at være opmærksom på at du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende eller på anden måde beskadiget original emballage vil udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original, ubrudt emballage, der er pakket forsvarligt ind. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med GLS. Dette gælder for varer der enten er for store eller for tunge i forhold til mulighederne hos GLS.

Du kan også vælge at returnere varen i en af Kære Børns butikker landet over.

4.2.1 Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet eller anvendt udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

4.2.2 Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

5. REKLAMATIONSRET

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du har også mulighed for at reklamere i en af Kære Børns butikker landet over.

6. GAVEKORT

Kære Børn tilbyder 2 typer af gavekort, som begge kan købes i webshoppen

  1. Digitalt gavekort der kan bruges i webshoppen, ej i butikkerne
  2. Fysisk gavekort, der kan bruges i alle butikker, ej i webshop

Gyldighedsperioden er som udgangspunkt 3 år medmindre andet er aftalt eller fremgår af gavekortet. Kortere gyldighedsperiode (end de 3 år) skal fremgå af gavekortet eller oplyses ved udstedelsen af gavekortet.

Gavekort er såkaldte ihændehaverbeviser. Ligesom ved kontanter kan det bruges af den person, der har det i hånden. Det medfører, at forbrugeren ikke har krav på at få gavekortet erstattet, hvis det bliver ødelagt, bliver væk eller bliver stjålet.

6.1 Udbetaling af gavekortets værdi

Forbrugere kan ifølge betalingsloven få udbetalt værdien eller restværdien af et digitalt gavekort i gyldighedsperioden og op til et år efter, at gavekortet er udløbet.

Ønskes værdien eller restværdien udbetalt af et gavekort udstedt til Kære Børns webshop, skal du sende en mail til shop@kaereb.dk og angive

  • Navn og adresse
  • Gavekortets nummer og værdi/restværdi
  • og kontonr. hvor beløbet skal udbetales til

Til dækning af omkostninger og administration forbundet med udbetalingen af gavekortets værdi eller restværdi, modregnes et gebyr på 25,- kr.

Er gavekortet ikke digitalt, kan forbrugeren som udgangspunkt ikke forlange at få pengene retur

6.2 Tilgodebevis

Reglerne for tilgodebevis er de samme som ovenfor.

7. PERSONDATA

7.1 Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Såfremt du i forbindelse med et køb har oprettet en brugerkonto på kærebørn.dk, har du mulighed for at logge ind og se de oplysninger vi har registreret.

Er du nyhedsbrev-modtager, har vi registreret navn, mailadresse, postnummer, dato for registrering.

I forbindelse med konkurrencer, registrerer vi navn, mailadresse, postnummer, dato for registrering samt ip-adresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos Kære Børn Odense A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Den dataansvarlige på kaereboern.dk er Hanne Markussen.

Som registreret hos Kære Børn A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: gdpr@kaereb.dk.

7.2 Betalingsoplysninger

Betalingsoplysninger ved køb af webydelser og abonnementer håndteres gennem den autoriserede betalingssystem udbyder QuickPay. Når du indtaster dit kortnummer, udløbsdato og CVC i Kærebørn.dk’s webshop, overføres disse data til QuickPay i krypteret form. Krypteringen giver en meget høj sikkerhed for, at uvedkommende ikke kan skaffe sig adgang til oplysningerne. Kærebørn.dk gemmer ikke betalingsoplysninger (kortnummer, udløbsdato og CVC-kode).

7.3 Opbevaring af indsamlede oplysninger

Alle firma og personoplysninger er sikret mod uvedkommendes adgang. kaereboern.dk opbevarer dine data sikkert, men ukrypteret. Oplysninger transmitteres via krypterede kommunikationslinjer, internt via Virtual Private Network (VPN) og eksternt ved brug af Secure Sockets Layer (SSL) kryptering.

Oplysninger om, hvilke dele af hjemmesiden du besøger, og hvordan du navigerer til hjemmesiden samt tekniske oplysninger om din browser og dit styresystem, indsamles i webanalyseværktøjet Google Analytics, og gemmes på ubestemt tid. Disse oplysninger anvendes kun i aggregeret form.

8. FORBEHOLD FOR ÆNDRINGER

Kære Børn forbeholder sig ret til ændre og opdatere de vilkår og betingelser, der gælder for denne hjemmeside. Det er vigtigt at du holder dig orienteret om der er sket ændringer.

9. FORCE MAJEURE

Som følge af force majeure ophører Kære Børns forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Kære Børn ret til at ophæve aftalen, uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, import-/eksportforbud.

10. KLAGEMULIGHEDER

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til den ansvarlige for webshoppen på shop@kaereb.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en forbrugerklage til:

Center for Klageløsning

Nævnenes Hus

Toldboden 2

8800 Viborg

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus – se mere her (https://kpo.naevneneshus.dk/Public/Home/ChooseLoginProvider?returnUrl=https://kpo.naevneneshus.dk/External).

For at kunne indgive en klage til Nævnenes Hus, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

www.kærebørn.dk er en e-mærket webshop, og derfor kan du gratis få behandlet din sag – uanset beløbets størrelse. Læs mere her (https://www.emaerket.dk/gratis-sagsbehandling).5

10% på din første ordre

Tilmeld dig Kære Børns nyhedsbrev – så er du altid først til at blive opdateret på nyheder, produktlanceringer, events, tips og tricks og selvfølgelig masser af gode tilbud. Du modtager din rabatkode i velkomstmailen.

*Gælder ikke i forvejen nedsatte varer, varer med "Fast Lav Pris" samt barnevogne